Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

tisdag 26 april 2011

Påsk

Påskhelgen började med lata dagar i skärgården som visade upp sig från sin bästa sida! Strålande sol och ganska vindstilla! Helt perfekt helt enkelt!!!

Söndag var det stallet igen och trimma inför måndagens tävling på BRS. Gustav kändes ganska bra, enda tills han släppte bettet och började tjafsta med munnen. Jag hade inget i handen och han vek bara in nosen. Så fort jag försökte driv in i handen för att få mer stöd så började han studsa och slå med huvudet. Ingen bra känsla inför tävlingen.

Måndag tävling på BRS. Först red jag Lätt B:2, kändes inte bra när jag red. Gustav var spänd och motvillig. Fick driva som bara den. Inga större missar mer än att jag behövde mer drivning och få igång honom bakifrån :) 62% blev det iaf! Men jag tyckte känslan var sämre...

Sedan var det dags för lagklassen Lätt B:1. Bra känsla och ganska nöjd när jag ridit programmet! det kändes som Gustav var mer med mig denna ritt även fast jag fick driva en del! Domaren tyckte vi hade en mjuk och jämn ritt, men att han behövde gå lite ärligare fram! Vilket jag håller med om! 62,07% blev det. Laget (BRS lag 1) kom 3:a så vi fick gå in på prisutdelning, dock utan häst, och ta emot rosett, plakett, biobiljetter och choklad!! Så nu hag jag och Gurra fått vår första rosett :) Båda lagen (BRS har 2 lag med i allsvenskan div 3) kom till final! Andra laget kom 2:a igår!! Grattis till oss alla som red i lagen!

Finalen går den 15 maj på Högvreten!!!

1 kommentar:

PEWS sa...

Grattis - vad duktig du är :)