Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 4 april 2011

Hänt i Helgen

I fredags var det dags ör Pay n Jump på Runsten fr Gustav! Lina hade anmält till 80 cm 2 gånger! Första rundan gick bra, Gustav rev ett hinder. Så det tycker jag är en helt godkänd första start på en "hopptävling". Andra rundan så kom Gustav på att det var kul att hoppa bana så han började bocka lite efter hinder 4 precis i svängen, så Lina flög av :) Nu blir det tårta i stallet!! Film från första rundan


Lördag fick min lortgris till häst vila... Han hade hittat all lera i hagen och rullat sig.

Söndagen var det träning för Hanchen igen! Det gick kanon bra! Red med min nya sadel och nya ridbyxorna! Vi var så fina båda två!!! Fick rida mycket öppna och förvänd galopp. Red även delar ur Lätt A-programmen. Hanchen tyckte även att jag då och då ska rida Gustav på kandar för att få lite mer hjälp med formen. Så nu blir det en tur till Höööks och titta på kandar!! Vad ska man ha för stång? Med eller utan tungfrihet?

Inga kommentarer: