Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

tisdag 5 april 2011

Flodhäst ?

Har jag skaffat mig en flodhäst??? Nu när all snö smät runt stallet (och i villaområdet) så har dikena blivit översvämmade och hagarna små sjöar! Tydligen gillade Gustav detta! Igår morse vid utsläppet så struntade han i maten och gick direkt till vattnet och började plaska :) Söthästen gillar vatten!!!!

Jag red ut igår på vägen fram och tillbaka några gånger för att ha vattenträning, inte för att det behövdes på Gusten, han trampade på som vanligt genom vattnet. Duktig häst! Superkul att trava genom vattenmassorna, lite som att galoppera i djupsnön!

Låter bilderna tala för sig själv!


1 kommentar:

PEWS sa...

Vilka hagar ni har :( - helt makalöst. Måste bli jobbigt när det där torkar upp och är lerigt.

I stallet står fn 8 hästar - fyra ponnier och 4 hästar. Vi håller på och fixar en lösdrift och sen ska det in lite mer hästar och folk i stallet :)

Med våran takt är vi väl snart klara haha
Nä men skämt åsido så är vi lite beroende av andra för att få klar lösdriften och då vet man aldrig hur långsamt eller fort det kan gå.

Läste att det gick rätt bra för Gustav på premiär-hoppningen i fredags - kul! Tyvärr kunde vi inte titta för just när 80-klassen började gick vi iväg och gjorde iordning våra. Kanske hade ni åkt när vi kom tillbaka. Jag vet inte om jag skulle känna igen dig om jag ser dig :s ... men du vet ju i alla fall hur jag ser ut har jag förstått hihi.