Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 2 maj 2011

Depp i massor

I fredags provreds Diraan (av tjejen som red honom när jag köpte honom) för ev igångridning nere i Skåne. Kan bara sammanfatta det med tillbaka på ruta 1 (eller ruta noll kanske). När min syster ringde och berättade att de provat rida och att det inte kändes bra, så visste jag på en gång att det är kört med honom. Petra berättade att han knep med svansen och sköt in benen under sig och drog i väg i sken 1 gång. Och efter allt detta så såg han halt ut, även vid longering.
Så nu ska vi ringa till veterinär och höra vad vi ska göra. Han har ju i stort sett vilat 1 år och INTE blivit bra :( Älskade fina Diraan....

Igår söndag var det tävling på Mälarhöjden. Dagen började med att jag frös som en hund redan är jag vaknade :( Till stallet och fixa hästen! Lasta själv, gick på utan problem! Väl på tävlingen var han fin på framridningen men på banan vet jag inte vad vi gjorde... Allt blev iaf fel. Fick 57,931% och var totalt nere när jag ridit klart. Strök mig från andra klassen och åkte hem i stället. På det nästa gång i stället, vilket blir Huvudsta 7 maj Lätt B2 & Lätt B3.

3 kommentarer:

VildeKaja sa...

usch, jag lider med dig :( Det var verkligen ingen bra helg för dig det här tydligen. Skickar massa styrkekramar !!

Anna sa...

Trist med Diraan!!! :(
Ja, vi får peppa varandra på lördag!

PEWS sa...

Usch och fy vad bedrövligt tråkigt med Diraan :(
Jag ska hålla tummarna i alla fall!!
Skickar lite styrkekramar!