Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 23 maj 2011

Ridning på Diraan

Veterinärbesöket för Diraan gick bra! Han är återigen friskförklarad och ska ridas igång. Det gick kanonbra när de red hos veterinären. En kompis Emma (som pluggar på Bollerup) var med min syster och visade honom. Så efter besöket har de varit på Bollerup hos Emma så hon kunnat rida honom 2 gånger hittills. Det har gått jättebra båda gångerna. Han är som en kanonkula som väntar på att få explodera, men än så länge har inget hänt. De kommer åka dit ca 2-3 gånger/vecka så Emma kan rida.
Han kommer även få flytta hem till Emma i sommar så hon kan fortsätta rida, så får vi se hur det går och om han håller för ridning.

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

Håller tummarna för att det går bra nu ! Låång och lugn igångsättning så har du hux flux 2 hästar att träna och tävla sen. =)

PEWS sa...

Vad glad jag blev :)
Håller tummarna för att det ska fortsätta lika bra!