Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

torsdag 3 november 2011

träning

Igår var det träning! Gustav var duktig och vi kämpade på! Han blev riktigt rund och fin! Men oj vad vi fick jobba. Det blev mycket flytta bakdelen, öppnor och lite skänkelvikning. Även förvändgalopp, vänstergaloppen var superfin, höger börjar bli bättre! vi klarade till och med ett helt varv förvänd i högergalopp utan bråk och korsgalopp!! Bara en sån sak kan göra en väldigt lycklig!!!

På söndag är det dags för tävling! Då åker jag till Värmdö och rider Lätt B0 & Lätt B1!!! Håll tummarna att känslan även finns då!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: