Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

fredag 18 november 2011

Ridning och hästletande

Igår var jag hästvakt åt Salle! Anna var på clinic på Runsten. Självklart hade han hittat ALL lera i hagen! Men väl under ytan fanns det en fin häst.

Jag red i ridhuset ca 30-40 min. Mest lösgörande i skritt och trav, försökte få honom låg och rund samt ta stöd på bettet. Anna har ju haft problem med hans tänder och nu verkar han mycket bättre! Det var verkligen stor skillnad mot när jag red och tävlade honom i april 2010 :) Anna har gjort ett mycket bra jobb med honom! Han var pigg och glad och blev jättefin i slutet av passet när han vågade lite på mig och gå i den form jag vile ha honom!

Jag letar häst för fullt... Men jag kommer inte kasta mig över första bästa, utan ta våren och hitta min drömhäst. Jag vet att den finns där ute någonstans!!!

Bild på mig & Salle från Ekeby 2010.

Inga kommentarer: