Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

torsdag 10 november 2011

Mitt liv är skit just nu

Jag vet inte vart jag ska börja beskriva mitt liv just nu. 2 halta hästar en i Skåne och en hemma! Mitt liv är suger verkligen.

Var inne hos veterinären med Gustav igår. Dåliga besked.... Halt båda fram och höger bak. Han har kraftiga pålagringar på kronleden och hovleden båda fram. En ytterst liten senskada på djupa böjsenan högerbak. Ja så prognosen ser väl inte så ljus ut för Gustav. Han håller inte för hoppning och kommer ev inte hålla för hårdare träning/tävling i dressyren.

Just nu vet jag varken ut ellr in.... Hur ska jag gå vidare, ska han flytta tillbaka till Skåne? Ska jag sluta helt med hästar allt jag tar i verkar ju bara bli trasigt... Jag är som sagt väldigt kluven och ledsen just nu :( Livet är inte med mig!!! Vet inte ens om jag orkar fortsätta blogga.

6 kommentarer:

Elin sa...

Usch faan vad du får vara med om, mer skit än jag önskar min värsta fiende :( tänker på dig och stackars Gusten...

Anna sa...

Usch stackars dig!!! Inge roligt alls! :(

PEWS sa...

Åhh nej!!! Just du behövde inte just det här :( just nu.

Min erfarenhet är att "skit" ofast kommer i sjok ... och det gäller även bra saker. Har man kommit in i en bra spiral så matar det ofta på med bra saker och tvärtom. Det du behöver är att försöka bryta ... fast hur lätt är det ...

Om det var en ponny du behövde så har vi ett gäng som du skulle kunna komma och prova men nu vill ju du såklart ha en bra häst.
Önskar VERKLIGEN att jag kunde hjälpa dig. Det enda jag kan säga är att sluta inte med hästar - det ger så mycket till ens liv!! Det kommer bättre dagar, jag lovar!!!

Skickar MASSOR med tröstekramar!!!!

Anonym sa...

Ledsen att höra Maria :( Det är verkligen inte roligt att vara i uppförsbacke hela tiden.

MsHanna sa...

Bu för sjuka hästar!!! men om det är till någon tröst så hade det inte spelat nån roll vad du gjort, Gusten skulle inte hållt för "normal" träning ändå. Men sjukt trist!!! :-(

Du får börja titta på nya tottos, så känns det förhoppningsvis lite roligare. KRAM Hanna

Carita sa...

Finns här Maria! och jag tänker på dig och Gustav!! sluta inte med hästar! :( kommer sakna dig då i stallet!!! :´( kramar carita