Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 7 november 2011

Säsongsavslutning

Alla bloggar man läser så verkar alla ha haft en strålande säsongsavslutning... Men det kan jag inte bidraga med.

Igår var det Värmdö och 2 klasser som gällde. Först en Lätt B:0, Gustav kändes helt Ok på framridningen. Lagom taggad och fin! Precis när jag står och väntar på min tur utanför tävlingsridhuset ska de ta in hästarna från hagen, en häst lyckas rymma och far runt och galopperar iväg! Det tyckte Gustav var kul och ville gärna följa med. Kanske inte så lyckat precis innan start. Resultatet blev en spänd och okoncentrerad häst inne på banan. Fick 56,??% Inte nöjd med det resultatet :(

Nästa klass Lätt B:1. Fin känsla på framridningen, något seg. Tänkte inte så mycket på det utan försökte få honom allert och mjuk i handen. Inne på banan var det som någon lagt i handbromsen. Han stod emot och jag fick verkligen RIDA för att få fram honom. När jag gjort sista halten så sa domaren att han inte såg helt fräsch ut i höger. Jag kände ju själv att det var något som inte stämde, trodde mest att han tyckte det var jobbigt att gå två klasser. Fick 53,??%.

Jag skulle egentligen åkt till Farsta nästa söndag, men jag tror att det blir en tur till veterinären i stället denna vecka. Måste ju kolla upp varför han är ofräsch till och från. Jag har iof fått erbjudandet att rida en fd stallkompis häst nästa helg på Farsta! Funderar lite på hur jag ska göra... Har ju aldrig ridit honom....

1 kommentar:

Anonym sa...

nä, vad tråkigt att höra att han inte är fräsch. :( Håller tummarna för er att det bara är något tillfälligt! Tycker du skall rida din kompis häst, det kan vara den peppning du behöver just nu.