Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

torsdag 29 september 2011

Träning - så nöjd!!!

Igår var det dags för Pelleträning! Åh vad kul det var att träna!

Gustav var med på noterna redan från början. Vi började med vänster galopp och fick honom rund och låg, han jobbade på bra! Jobbade mycket på fyrkantsspåret för att få in framdelen och inte baken som han gärna vill! Hade en väldigt bra känsla i handen! Travarbete både skänkelvikningar och öppnor. Höger varv blev väl inte 100% men en klar skillnad från tidigare träningar! Inte alls lika mycket strul och studs i galoppen. Han låg dock på väldigt mycket i handen, kändes som jag fick bära upp hela Gustav i min vänster hand! Men till slut släppte det och det blev lite lättare i handen.

Anna som satt och tittade på min lektion sa efteråt att Gustav hade sett jätte rund och fin ut! Även Pelle berömde oss ordentligt och tyckte jag gjort ett bra jobb under igångsättningen och backövningen verkar ha gett resultat.

Tyvärr kan inte Lollo komma idag och vi har inte fått någon ny tid :( Men jag fortsätter att rida backövningen varvat med lätta pass på banan. Tyvärr är det lite för lerigt just nu för att rida ut i skogen. Jag ska ju undvika hala/slippriga underlag....

1 kommentar:

Anna sa...

Ja han såg jättefin ut Maria!! :D