Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 22 augusti 2011

Tröstlös & hjälplös och hagproblem

Efter incidenten med Salle så vill ingen släppa ihop sin häst med Gustav :( En spark och han blir stora farliga besten i stallet. Känns inte alls kul att INGEN vill ha sin häst med honom. OK han kan bita och försvarar sin mat i hagen, men vem gör inte det (som Ditte skrev i sitt mail till hyresgästerna idag). Det har fungerat med de andra två hästarna som gick med honom under vintern & våren. De hade några bitmärken, men det hade även Gustav ibland. De är ju hästar. Jag vill inte heller ha en sparkskadad häst, men Gustav har aldrig tidigare sparkat någon i hagen (el utanför för den delen). Utan detta med Salle var en ren olyckshändelse för att Gustav ville ha sina ston för sig själv.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte rå för att jag har en ranghög häst. Just nu känns det iaf tröstlöst och jag känner mig som sagt utsatt för att ingen vill ha sin häst med Gustav.

Förhoppningsvis kommer vi på en bra lösning på problemet!

1 kommentar:

PEWS sa...

Åh så tråkigt. ÄVEN om nu din häst skulle vara en riktig buse så är det ju knappast ditt fel. Du har ju knappast lärt honom sparka på andra och vara elak mot andra hästar. Människan bakom hästen kan ju inte klandras för att en häst är hög i rang eller hingstig eller så.

Hos oss har vi lite samma problem. Cuba är dum mot alla andra ston - kan bara gå med Nido. Nido försvara Cuba mot ALLA andra hästar utom Kakan. Kakan i sin tur är dum mot de stackars få hästar som är under honom i rang (inte många!). Så mina går eg bäst bara de tre tillsammans.
Tur att lilla Qalle är vääldigt snäll och trevlig mot alla ungponnierna :)

Hoppas det löser sig. Inte roligt när man se ens häst gå själv :(