Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

torsdag 18 augusti 2011

Träna, träna, träna

Igår var det träning för Pelle! Det gick bra, Gustav var lite tjurig och ville inte riktigt ställa igenom höger sida. Han har börjat hoppa upp och ner i stället för att lyssna på mig och gå framåt i form när det blir jobbigt. Det jobbade vi mycket med. När han började studsa fick jag vända och göra en liten volt så han lossnade och sedan fortsätta övningen. Snacka om att han blev irriterad på mig! Bytte galopp kors och tvärs och studsa som en liten gummiboll! men vad fin han blev när han väl släppte till! Då kändes det att han verkligen kom bakifrån och fram till handen!!!
Så nu gäller det att träna, träna, träna och träna lite till för att få till dessa små glimtar hela passet!! Jag red på vanliga tränset och mitt nya fina schabrak med matchande lila lindor! Gustav var helt löddrig hela han efter lektionen, så han fick en välbehövd dusch!!

Anna tog några foton på oss igår!

Inga kommentarer: