Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 10 oktober 2011

Tävlat

I lördags var vi på Botkyrka och tävlade. Gick väl inte så bra... Högergaloppen satt ganska bra, fick ett avbrott. Men hellre det än strul och studsningar! Hela programment var ganska mediokert. 2 st 4:or på avbrottet och en övergång till trav. Gustav vill studsa lite så jag galopperade lite längre än att börja bråka i upptagningen... jag vågade helt enkelt inte RIDA utan satt mest och åkte för att inte få allt bråk. Han kändes inte helt 100, tror bakknät spökade. Det var ganska kallt ute och framridningen var utomhus. Det kanske spelar in när hästen har patella upphakning, vad vet jag.... Som tur är kommer Lollo på torsdag igen.

Jag strök mig från söndagens tävling, kändes inte helt OK att åka iväg när han inte var 100 på lördagen. Han är ju inte halt eller så, men framåtbjudningen finns inte. Jag hoppas att det bara är bakknät som spökar och inget annat....

Är det någon som har erfarenhet med den patella häst?

Inga kommentarer: