Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

tisdag 15 mars 2011

Sjuk å tävling = dålig kombination

I fredags blev jag tokförkyld och fick feber på kvällen. Halva lördagen låg jag däckad i soffan, men orkade till slut ta mig ut till stallet för att mocka å fixa mat. Gustav fick vila, kanske inte optimal uppladdning inför söndagens tävling. Hade iof inte bestämt mig om jag skulle i väg eller inte. Men söndagen kom och jag stoppade i mig några värktabletter och styrde bilen till Farsta Ryttarvänner! Tänkte först bara rida Lätt C, men blev lite piggar under dagen och red även Lätt B.

I LC2 kändes Gustav inte riktigt framme och jag var inte heller helt OK! Vi red iaf ihop 58,214 % och hade inga större missar, men i stora hela var han ganska ostadig för jag inte orkade rida. Fick kommentaren "Flott häst som inte riktigt får plats. Har en bra takt & balans. Blev dock ofta ostadig i sin form och trycker uppåt". Jag var helt med på detta. Jag red ju INTE utan åkte häst i detta program!!!

LB0, red fram mycket bättre och G kändes mycket bättre mellan hand & skänkel :)
Väl inne på banan höll jag på att glömma programmet, så det blev några små missar här och var. Fick ett avbrott i ena galoppen och när jag fattade ny fick han tokspel och drog i väg :( Men annars var jag ganska nöjd. Resultat 59,688% och kommentaren "Försök rama in mer för bättre stadga. Kan tänka lier mer framåt. Stor häst som behöver mycket hjälp".

Jag skyller helt enkelt på att jag var sjuk... På kvällen när jag kom hem hade jag feber igen :( Nu ligger jag fortfarande nerbäddad och mår dåligt. Slutsatsen blev iaf tävla INTE när jag är sjuk!!!

På söndag är det dags igen. och då ska jag vara FRISK!!!! Det är första omgången av allsvenskan. Programmen då är LB0 och LB1!

1 kommentar:

VildeKaja sa...

Grattis ändå till väl genomförd tävling och krya på dig. Vad gör man inte för sina hästar. =) Jag blir mer och mer sugen på att också försöka mig på att åka iväg... härligt med rapporter från dig och Anna som gör att jag blir lite lugnare av tanken på att tävla. När jag 'bara' kommer dithän att jag är säker på att han fattar korrekt vänstergalopp så kommer vi och nosar er i bakhaserna.. vänta bara.. hehe.. ;-)