Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

måndag 14 februari 2011

Strålande sol och riktigt fjällväder


Helgen har jag tillbringat på vårt landställe i Stockholms skärgård! Det var strålande sol och kallt... Kändes som man var i fjällen och inte i Stockholms skärgård :) Hur skönt som helst! Jag har bara latat mig hela helgen!!!

Gustav har haft det bra! Han har blivit riden både fredag & lördag. Igår var jag ute en sväng sent på kvällen för att mocka å fixa maten. Idag ska jag testa att rida om axeln orkar med, annars blir det nog en vilodag i dag också.

1 kommentar:

PEWS sa...

Vad har hänt med din axel? Trist att ha ont :(

Vi rider på Bröta - du står väl på Lövholmen?

Jag blev erbjuden plats på Lövholmen nu när jag letade ny plats men jag tycker det är på tok för dyrt. Känns som man både betalar OCH får arbeta för sig. Jag kan göra den ena eller det andra - inte både ock.
Hur trivs du?