Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

söndag 6 februari 2011

Glashalt och träning

Gillar inte detta väder, snö regn och is..... Kan det inte bara bli vår nu!! Fick verkligen vårkänslor idag när det var varmt & sol!!!!!! Inget kul med ishalka överallt....

Idag var det träning för Bettan! Åh som vanligt gick det kanon :) Känns som vi gör framsteg varje träning. Idag övade vi på övergångar, Gustav måste lyssna på mig och ta förhållande hjälper och halvhalter. Gjorde även en del skänkelvikningar på diagonalerna och på volten. Jobbigt sa Gustav men blev fin till slut!

Fick även prova på förvänd galopp idag! Det gick bra och det ska vi försöka lägga in i våra dressyrpass, så vi kan stärka galoppen ytterligare!

Imorgon (måndag) är det träning för Fredrik igen!! Hoppas det går lika bra som förra gången!!!

Inga kommentarer: