Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

torsdag 27 januari 2011

Lös Gustav och skoning

När jag kom till stallet igår em så såg jag inte Gustav och hans nya hagkompis Liten i hagen! Så jag tänkte att Jenny kanske redan tagit in dem. Men det var tomt även i stallet... Så tydligen hade både Gustav & Liten fått för sig att det inte var kul i hagen och gått genom grinden! Det var helt enkelt roligare att springa runt på stallägarens tomt :) Inte så kul tycker jag dock om det visar sig att Gustav fortsätter göra så här!!! Men eftersom Liten är ny i hagen har det förmodligen hänt något så han (el Gustav) kännt sig trängd och gått ut genom tråden.

Det var dags för skoning igår! Både för Diraan & Gustav!!! Tänk att vi lyckats boka in samma dag för skoning! Syrran skötte skoningen i Skåne, deras granne skor hästarna! Hur praktiskt är inte det? Han kunde använda samma skor igen!
Det kunde min hovslagare även göra på Gustav! Gustav skötte sig också bra under skoningen!

Det blev ingen ridning för jag frös så mycket efter Gustav var färdig skodd, så det vara bara att åka hem och tina i soffan!! Jag vill ha SOL & VÄRME nu!!!

1 kommentar:

PEWS sa...

Ja vem vill inte ha sol och värme!!!
Längta längta till våren.

Alla har inte hittat nya stallplatser än nej och ingen får stå kvar. Hela rasket ligger ute på Hemnet (Snäckstavik) för 135 miljoner (som hittat haha) - 1600ha mark. Man undrar ju vem som kommer köpa och VAD som kommer hända med själva stallet. Hoppas hoppas det är någon rik trevlig människa som får för sig att köpa allt, bygga om och öppna stall igen :) Fast risken är väl överhängade att Deleval köper, dom köper ju upp halva grödingelandet känns det som ...

Ja vi kanske ses ... men jag känner nog inte igen dig. Men om du känner igen mig så får du gärna säga hej - kul att ha ett ansikte på bloggvänner :)

Jag ska se om jag kan lyckas tajma in och se din ritt på söndag - min man fyller år då så jag vet inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha att vara i stallet.

Ha en bra dag och lycka till på söndag!