Lite om oss!

Vilka är vi som bloggen handlar om?



Maria är f 1974. Har hållit på med hästar hela mitt liv. Började rida på Sundby Ridskola 1981 och bytte sedan till Ågesta Ridskola för att sedan byta tillbaka till Sundby 1986. Där red jag till och från t.o.m. 2004. Fick min första ponny 1987. Min första stora häst köpte vi 1997 och sedan har det funnits ett antal hästar i mitt liv. Jag rider nu för tiden dressyr men har tidigare hoppat. Vill ni nå mig kan ni maila på ia.falkena@gmail.com

Mr Diraan är ett halvblod f 1999, ca 160 cm. Hans stam är D-Day Iran Lansiär. Just nu bor han hos min syster i Skåne efter en skada.

Gustav är en Tysk import f 2000, ca 176-178 cm. Hans stam är tyvärr okänd. Gustav ägs av min syster och jag har honom tillsvidare i Stockholm för utbildning och tävling!

tisdag 14 juni 2011

Sista tävlingen

I lördags var jag på Botkyrka och tävlade Lätt B:3. Det var jättevarmt även fast jag red 09:30!! Gustav var helt svettig efter framridningen. Jag hade en väldigt bra känsla när jag gick in på banan. Det var inga konstigheter alls under framridningen.
Väl inne på tävlingsbanan tyckte jag att det gick kanon! Fick galoppinslag i första mellantraven och lite taktinslag i mellanskritten. Annars ett väl ridet program. Var jättenöjd när jag var klar. Tyvärr verkade domaren inte vara helt överrens med min känsla, hon tyckte han blev väl lång i formen och lite förböjd. Fick 58,48 % och det är jag missnöjd med för känslan var mycket bättre än så :(
Tråkigt att avsluta säsongen med ett resultat under 60%. Men till hösten är det bara att ta nya tag!!!

Igår var jag sugen på att testa kandaret på Gustav!! Har inte haft tid och ork att prova ut det på honom tidigare! Men nu tog jag tag i saken och plockade ihop en massa olika delar och hittade någotsånär passande stång & bridong. Det gick jättebra att rida på det. Han brydde sig knappt att han hade ett extra bett i munnen!!! Duktig häst!!!!! Så nu ska jag hitta ett fint kandar med matchande bridong & stång!!!

Imorgon är det sista träning före sommarvilan för mig och Gustav! Och på torsdag åker vi till Stav och kollar tänderna!

2 kommentarer:

Irene sa...

Tråkigt när man får lägre % än vad man själv tycker man borde ha. Du får jobba vidare o träna inför nästa tävling.

Anna sa...

Ja, trist när känslan är bättre än procenten! :( Jag visste att jag inte skulle få så högt, min känsla överensstämde helt klart med mina ynka sämsta procent hitills (54.55 %) denna vår...
Till hösten tar vi nya tag Maria!! :D Då jäklar!!!